Familieschool op afstand

Week 3 zit erop en tot de meivakantie gaan we elkaar helaas nog niet ’live’ ontmoeten. We gaan verder met ons thuisonderwijs. Op woensdag 22 april start de meivakantie en we zullen voor deze periode ook geen onderwijs op afstand verzorgen. Volgende week vrijdag is het goede vrijdag en start het paasweekend. Ook dan zijn de kinderen vrij.

Met het verlengen van de maatregelen loopt ook de noodopvang door voor ouders die in vitale beroepen werken en de opvang niet zelf georganiseerd krijgen. Mocht je hier een vraag over hebben dan kun je contact opnemen met Suzanne van Gijzen; suzanne.vangijzen@blosse.nl

We willen iedereen bedanken voor het invullen van het feedbackformulier. Fijn om alle complimenten te lezen en terug te horen dat we op de goede weg zijn. Dit geeft ons allemaal positieve energie! De leerkrachten nemen de feedback mee en nemen waar nodig contact op met de ouders.

Nu de school dicht is, ontstond de mogelijkheid om de geplande schilderklus vervroegd uit te laten voeren. De vleugel van groepen 6, 7, 8 en de grote zaal zijn bijna af, volgende week zijn de kleuterlokalen aan de beurt. We zullen binnenkort een foto sturen van het resultaat.

Het combineren van het geven van thuisonderwijs, zelf werken vanuit huis of juist extra diensten moeten draaien,  geen sportclubs of hobbyclubs voor de kinderen, onzekerheid..... Soms loopt het hierdoor thuis weleens spaak en is daarbij extra ondersteuning gewenst. De GGD biedt hier ondersteuning voor. Je leest hier meer over in de bijlage.

Alle juffen en meesters doen zo goed mogelijk hun best om met alle kinderen in verbinding te blijven. Hierdoor ontstaan ook vele leuke momenten met elkaar, zoals op 1 april. Er werd toen in een aantal groepen aan de kinderen gevraagd om hun hoofd tegen het beeldscherm te houden voor een digitale luizencontrole. Dit leverde hilarische beelden op!

Nu het paasweekend er aan komt zullen we hier schoolbreed een leuke activiteit aan verbinden. Je hoort hier meer over via de leerkracht.

Voor nu een groet van achter onze ramen aan al onze kinderen en ouders (zie foto).

Fijn weekend!

Marian en Esther