Blosse-bericht over ziek melden kind

Beste ouder(s)/verzorger(s),

Eerder hebben we laten weten dat wanneer je kind milde klachten heeft, hij/zij thuis moet blijven en niet naar het kindcentrum kan.

Vanuit de GGD zijn wij verplicht te melden als er 3 of meer kinderen in een groep zijn met klachten van neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts. De medewerkers van de GGD stellen daarna een onderzoek in en nemen zo nodig testen af – met toestemming van de ouders.

Bij alle kinderen met een bevestigde coronavirusinfectie voert de GGD vervolgens een bron- en contactonderzoek uit. De GGD bepaalt de maatregelen die verder genomen moeten worden op de het kindcentrum en stemt dit verder af.

We willen je daarom vragen dat wanneer je je kind afwezig of ziek meldt, je aangeeft of je kind klachten heeft van neusverkoudheid en/of hoesten en/of koorts.

BSO en onderwijs

Bij onderwijs vragen we je bij de leerkracht aan te geven dat je kind niet naar school komt en dat je kind corona gerelateerde klachten heeft.

Wanneer je je kind bij de BSO hebt aangemeld maar hij/zij vervolgens klachten krijgt en/of ziek wordt, meld dan je je kind via Konnect af en geef bij “opmerking toevoegen” aan dat je kind klachten heeft.

Hartelijk dank voor je medewerking.

Met vriendelijke groeten,

Adrie Groot, Jeanette de Jong en Jeroen Spanbroek