Maandag is het zover….we komen met zijn allen weer naar school. We hebben er zin in!

Met elkaar sluiten we een bijzondere periode af. We willen alle ouders een compliment geven voor de inzet tijdens het thuisonderwijs; samen met jullie hebben we de zorg voor onze kinderen vorm gegeven in deze Coronatijd en dat blijven we de komende periode ook samen doen. Bedankt voor ieders bijdrage!

In de bijlage vind je de maatregelen en afspraken voor de komende periode. Veel blijft hetzelfde, met hier en daar een kleine aanpassing, zoals die van het traktatiebeleid. Lees deze goed door zodat iedereen weet wat er van hem of haar verwacht wordt. Zo dragen we met elkaar zorg voor ieders veiligheid. Met het volledig opstarten van het onderwijs stopt de noodopvang.

De komende vier weken staan naast onze lessen o.a. de cito-toetsen, rapporten en ouder-kind gesprekken op de planning. We hebben besloten om de periode van toetsen te spreiden over de aankomende weken en de maand september. De terugkoppeling hiervan combineren we met het eerste ouder-kindgesprek in het nieuwe schooljaar, het gesprek dat altijd plaats vindt in de weken voor de herfstvakantie.

Voor het rapport kiezen we ook voor een aangepaste variant die past bij deze afgelopen periode. We vinden het belangrijk om het schooljaar, net zoals andere jaren, af te sluiten middels ouder-kindgesprekken. Deze zullen, passend binnen de richtlijnen, digitaal plaats vinden. Informatie hierover ontvang je via de leerkracht van je kind.

Komende maandag 8 juni 19.00 uur start de inschrijving voor deze gesprekken.

De voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar zijn inmiddels ook alweer in volle gang. Op woensdag 24 juni is de doordraaidag. Op deze dag maakt elk kind kennis met zijn nieuwe juf of meester en klas van volgend jaar. Volgende week sturen we de groepsindeling en het rooster met daarin de vakanties en de studiedagen.

Activiteiten buiten de school, de schoolfotograaf, schoolreisjes….deze komen helaas allemaal te vervallen tot aan de zomervakantie. Voor een groepsfoto hebben we met elkaar een alternatief bedacht zodat jullie toch een alternatieve groepsfoto ontvangen via de leerkracht van je kind.

Er is ook een alternatief bedacht voor de avond 4 daagse. Voor wie dat leuk vindt; zie de bijlage.

Vriendelijke groet, Marian en Esther