Tussendoortjes, traktaties en afval

Tussendoortjes, traktaties en afval... wat hebben die met elkaar te maken?

Nou, dat zit zo: deze hebben we alle drie onder de loep genomen. Wat zien we daarvan in onze school?

Als school vinden we het belangrijk dat er gezonde tussendoortjes worden genuttigd. Zoals jullie weten is woensdag bij ons fruitdag. We merken dat niet alleen op deze dag fruit als tussendoortje wordt meegenomen, maar dat er veel kinderen zijn die op meerdere dagen fruit meenemen naar school! Ook zien we dat steeds meer kinderen water drinken i.p.v. suikerhoudende drankjes. We zijn hier heel erg blij mee en blijven dit stimuleren!

Op school scheiden we ons afval: papier, gft, plastic en restafval. Van de tussendoortjes hebben we best veel afval, dit willen we graag verminderen. We vragen jullie om geen pakjes en zakjes mee naar school te geven, maar bekers en trommeltjes te gebruiken.

Door de Coronamaatregelen moeten de traktaties nu voorverpakt zijn, dit geeft soms wat meer afval. Toch kunnen we hier ook zorgen voor minder afval: 1 lekkernij is voldoende en speeltjes hoeven daar niet bij.

Help je mee om ons afval te verminderen en aandacht te schenken aan ’gezond’?

Vriendelijke groeten,

Esther en Marian