Verlenging lockdown en ons noodonderwijs

De lockdown verlengd, nieuwe, nog strengere maatregelen, het vraagt veel van ons allen.

De boodschap dat ook onderwijs en opvang nog gesloten blijven tot 8 februari valt niet mee, ook voor ons. Tegelijk hebben we ook zorgen. De Britse variant kan zomaar ook bij ons toeslaan…We hebben te maken met besmettingen binnen gezinnen die soms ook het noodonderwijs raken. Vragen die ons bezighouden zijn; wat als er een besmetting op locatie plaats vindt? Kunnen we dan nog wel noodopvang en noodonderwijs blijven verzorgen? Wat als de aanvragen voor noodopvang en noodonderwijs blijven groeien?

We buigen ons op dit moment over maatregelen die we t.a.v. het noodonderwijs kunnen nemen, zoals bijvoorbeeld het instellen van een maximaal aantal dagen waarop gebruik gemaakt kan worden van noodonderwijs. Het is de uitdaging om het noodonderwijs veilig georganiseerd te krijgen, het thuisonderwijs voort te kunnen blijven zetten en ouders te ondersteunen bij de combinatie van werk en onderwijs.

Wat belangrijk is, is dat kinderen met klachten niet naar school komen. Komt je kind niet naar de noodopvang, meld het dan af via Kwieb. Mocht er sprake zijn van een besmetting in je gezin en maak je gebruik van noodopvang, laat ons dit weten door een bericht te sturen naar directie.familieschool@blosse.nl

Bij de aanvragen van noodopvang vragen we je nogmaals om heel kritisch te zijn. Zoals gezegd, ook bij ons zijn zorgen om besmettingen en we willen de groepen daarom niet te groot maken. Kun je een andere oplossing vinden, dan vragen we je met klem om dit te doen.

Gelukkig kunnen we ook blijven genieten van lichtpuntjes! Kinderen die we online spreken, een tekening of lief briefje. Ouders die ons een hart onder de riem steken. Collega’s die met leuke ideeën en initiatieven komen en elkaar ondersteunen. Dit geeft goede energie!

Alvast een fijn weekend gewenst!

Vriendelijke groet, Marian en Esther