Lerarentekort en Corona

Gisteren is gebleken dat de coronamaatregelen voorlopig nog voort duren. Voor het onderwijs betekent dit dat we verder gaan op de ingeslagen weg. Wanneer alle collega’s beschikbaar zijn, lukt het om ons onderwijs goed te organiseren. Hier zijn we blij mee!

Er ontstaan echter ook elke week situaties waarbij we te maken hebben met collega’s die zich moeten laten testen. Gelukkig kunnen deze collega’s, wanneer ze zich niet ziek voelen, samen met de kinderen (en ouders) overschakelen naar het thuisonderwijs.

Er zijn echter ook situaties waarbij collega’s ziek zijn en hierdoor niet kunnen werken. Door het lerarentekort is er op dit moment nauwelijks tot geen vervanging beschikbaar. Daar waar mogelijk proberen collega’s een extra dag te komen werken, maar ook deze mogelijkheden zijn beperkt. De coronamaatregelen spelen in deze situaties een grote belemmerende factor. Daar waar we voorheen klassen zouden opdelen, is dit nu niet mogelijk. Hierdoor zijn we soms genoodzaakt om op het allerlaatste moment een bericht uit laten gaan dat een klas thuis moet blijven.

We zijn ontzettend blij om te merken dat jullie als ouders mee blijven zoeken naar oplossingen, zelfs wanneer zo’n bericht op een laat moment komt en je zelf net op het punt staat om bijvoorbeeld te gaan werken. Dank hiervoor en we hopen natuurlijk met elkaar dat het onderwijs op school zoveel mogelijk door kan blijven draaien.

Blijf dus je Kwieb goed in de gaten houden!

Vriendelijke groet, Marian en Esther