Bericht vanuit bestuur; aanbouw gaat niet door

Ons bestuur heeft het besluit genomen dat we niet gaan aanbouwen om de 0-2 jarigen te kunnen huisvesten. Hieronder kun je de toelichting lezen vanuit het bestuur. Natuurlijk is het niet het besluit waarop we hoopten, maar we hebben er wel alle begrip voor. We bouwen vol vertrouwen en energie verder aan de ontwikkeling van ons mooie kindcentrum van 2 tot 12 jaar.

Vriendelijke groeten, ook namens Suzanne (manager kinderopvang),

Esther en Marian

Beste ouders/verzorgers,

Zoals jullie weten praten we al enkele jaren over een aanbouw bij de Familieschool om ook 0-2 jarigen te kunnen huisvesten binnen ons Kindcentrum.

Deze wens is door het team, de MR, de directie en het bestuur uitgesproken en geprobeerd uit te voeren. Nu het al zo lang duurt hebben veel betrokkenen vragen gesteld over de haalbaarheid van het project. Na een nieuwe analyse van het bestuur op deze moeilijke kwestie is het volgende geconstateerd:

Investering is groter geworden door de markt;

Investeren vanuit onderwijs in de opvang mag niet;

Vergunningstraject is nog steeds lastig en wellicht niet haalbaar i.v.m. verkeer, parkeren en riolering;

Door de hoge kosten van de investering en huur zal deze locatie waarschijnlijk altijd verlies draaien.

Er moeten strategische keuzes gemaakt worden, er kan niet overal tegelijk geïnvesteerd worden;

Het bestuur heeft daarom besloten dat de aanbouw bij de Familieschool er nu niet gaat komen. Een besluit waar we als bestuur niet blij mee zijn maar helaas onvermijdelijk is.

We kunnen ons goed voorstellen dat dit voor alle betrokkenen een teleurstelling is. Echter zullen wij onze ambities niet laten varen. We zullen ons nu concentreren op een Kindcentrum van 2-12 en in de toekomst kijken naar de kansen die voorbij gaan komen.

Met vriendelijke groeten,

Jeroen Spanbroek