Schoolfotograaf

N.a.v. het bericht dat we stuurden over de schoolfotograaf, dat donderdag de groepsfoto’s worden gemaakt en er geen individuele foto’s worden gemaakt, hebben we van een aantal ouders begrepen dat zij dit erg jammer vinden. Het gevoel van nostalgie, dat pasfoto’s ‘erbij horen’, wordt gemist.

Eerder hebben we de afweging gemaakt om de individuele foto’s niet meer door de schoolfotograaf te laten maken. Dit omdat ouders zelf al veel foto’s maken van hun kinderen, de organisatie van het nemen van de foto’s veel regelwerk vraagt en we dit niet meer passend vonden bij onze kerntaak: het bieden van onderwijs.

Toch willen we niet voorbij gaan aan de signalen die we hebben gekregen, en deze service alsnog bieden. Donderdag worden de groepsfoto’s gemaakt en we zullen de fotograaf vragen om de individuele foto’s in te gaan plannen. Wanneer dit zal zijn, is afhankelijk van de mogelijkheden van de fotograaf. Zodra we dit weten, komt het in de agenda te staan. Foto’s met broertjes/zusjes zullen niet gemaakt worden, dit heeft in het verleden (vooral bij samengestelde gezinnen) tot erg ingewikkelde situaties geleid. We zullen naderhand in kaart brengen hoe groot de groep ouders is die foto’s heeft gekocht, om te kunnen bepalen of deze service in de toekomst nog passend is.

Vriendelijke groeten,

Esther en Marian