Hoofdluiscontrole

Beste ouders,

Begin dit schooljaar deden we een oproep om een werkgroep hoofdluis coördineren op te starten. We begonnen met een enthousiaste groep ouders en werden weer geconfronteerd met de COVID regels waardoor de controle op school stopte.

Inmiddels hebben we een ander inzicht gekregen: de hoofdluiscontrole leidt niet tot minder hoofdluis. We hebben daarom besloten de hoofdluiscontrole op school te stoppen.

We zullen elke maand in de Kwieb een herinnering sturen dat jullie thuis goed je gezin op hoofdluis contoleren. Hoe je moet controleren kun je vinden op:

Constateer je hoofdluis, dan laat je dit z.s.m. weten aan de leerkracht van je kind. Google op hoofdluis en je vindt genoeg informatie om de hoofdluis aan te pakken. De leerkracht zal de klas informeren dat er hoofdluis is geconstateerd en dat iedereen extra alert moet zijn.

Ik hoop jullie voldoende geïnformeerd te hebben.

Voor nu dank aan alle ouders die super enthousiast reageerden!

Groeten,

Saskia Brouwer