personele uitdagingen - schoolontwikkeling - burgerschap - Blosseraad

Update rondom personele uitdagingen

In ons vorige berichten vertelden we over onze personele uitdagingen die nog om oplossingen vroegen. Graag praten we jullie weer even bij.

Voor het zwangerschapsverlof van juf Quirien hebben we twee nieuwe collega’s gevonden; juf Judith en juf Mandy. In de bijlage stellen ze zich graag aan jullie voor.

Juf Jennifer start na de kerstvakantie op een school voor Speciaal Onderwijs. Voor de invulling van deze baan hebben we als team gekozen voor een andere oplossing. We hebben kleine kleutergroepen en na de kerstvakantie stromen er minder kleuters in. Daarom gaan we terug van 5 naar 4 kleutergroepen. Op sommige dagen zullen er kleuterleerkrachten extra zijn en zullen zij de 4 kleutergroepen gaan ondersteunen. We zien volop kansen in dit samen optrekken rondom een groep kinderen; kinderen leren meerdere leerkrachten kennen waardoor we wendbaarder zijn wanneer een collega uitvalt én collega’s kijken met meerdere ogen naar de kinderen en wat zij nodig hebben. Mooie stappen die passen bij onze Expeditie Blosse.

Verder zijn we blij te kunnen vertellen dat Juf Marieke na een lange periode van hard werken aan haar herstel weer op de been is. Zij staat met veel zin weer in groep 4.

De uitdagingen van deze tijd zoals personele bezetting in deze veranderde maatschappij zullen niet minder worden, maar we hebben er alle vertrouwen in dat we SAMEN steeds weer tot passende oplossingen komen.

Schoolontwikkelthema’s

Op de afgelopen studiedag stond de leerlijn ‘leren leren & leren denken’ weer centraal, aansluitend bij onze kernwaarde ‘(eigen) wijs’. Met elkaar hebben we gekeken naar de opbrengsten van de spellen die we inzetten om vaardigheden aan te leren. Voor de komende periode hebben we nieuwe doelen ingepland. Deze doelen zijn weer volgende stapjes om de kinderen te leren plannen en organiseren, het denkvermogen vergroten, samenwerkend leren, zelfstandig leren en het reflecteren.

Naast aandacht voor onze kernwaarde ‘(eigen) wijs’ was er ook ruimte voor de kernwaarde ‘genieten’ want meester Arjan vierde zijn jubileum. Al 25 jaar werkzaam in het onderwijs! Met het hele team hebben we genoten van een heerlijke en gezellige lunch.

Burgerschaponderwijs

In de wet is vastgelegd dat alle scholen burgerschap in hun onderwijs aanbieden. Als team hebben we alle leerdoelen rondom burgerschapsonderwijs onder de loep genomen en onderzocht of ze aan bod komen. We zien alle doelen terugkomen in onze thema’s. Het onderwerp duurzaamheid gaan we extra aandacht geven.

Vacature in de Blosseraad

Blosse is op zoek naar twee ouders die willen deelnemen aan de Blosseraad (vroegere GMR ouders). In de bijlage vind je de vacature en lees je hoe je kunt reageren als je interesse hebt.

Boom-Familiesschool-nieuws (1) Boom-Familiesschool-nieuws (1)