update personele uitdagingen - 100-jarig bestaan - Blosse expeditie

Update personele uitdagingen

Het begin van het nieuwe jaar ging voor ons van start met een personele uitdaging; juf Shanon heeft een nieuwe baan gevonden buiten het basisonderwijs en neemt daarom op 31 januari afscheid van groep 3. Voor haar vervanging keert een oude bekende terug naar onze school; juf Kelly Flohil is terug van haar reis en komt weer bij ons werken! Juf Janine neemt het ‘reisstokje’ van juf Kelly over en stapt 14 februari in het vliegtuig om te gaan reizen. Juf Marijke is inmiddels bevallen van een prachtige dochter Liselot. Haar verlof zit er op en ze start op 26 januari weer in groep 3.

100 jarig bestaan

Sinds de start van dit schooljaar wordt er achter de schermen al hard gewerkt aan de voorbereidingen voor ons feest met elkaar; we bestaan 100 jaar! We zijn bezig met het organiseren van feestweek vol leuke activiteiten en natuurlijk komt er een reünie. Binnenkort hoor je meer over deze feestelijkheden!

Blosse expeditie

Eerder hebben we al eens iets verteld over ‘Blosse Expeditie’. Hierin gaan we met elkaar op zoek naar ‘out of the box’ oplossingen voor de vraagstukken zoals het lerarentekort, de huidige veranderingen in de maatschappij enz. met als doel om kinderen optimaal te kunnen blijven ondersteunen in hun ontwikkeling.

We willen hier ook alle kinderen hierbij betrekken, ze zélf laten nadenken over hun toekomst. We willen hen laten weten dat wij bereid zijn dingen anders te doen. Zo willen we bijvoorbeeld graag weten, hoe zij denken dat hun ideale omgeving om te ontwikkelen eruit ziet. In de klassen wordt hier de komende weken aandacht aan besteed. De aftrap wordt gegeven middels een filmpje dat in de klas wordt bekeken en dan gaan de kinderen aan de slag met een werkvel dat ze daarna kunnen inleveren in de inleverbox. We zouden het leuk vinden als jullie dit thuis ook met je kind bespreken, wie weet komen jullie samen tot mooie ideeën die je kind weer mee kan nemen naar school en op het werkvel kan zetten.

Vriendelijke groeten,

Esther en Marian

Boom-Familiesschool-nieuws (1) Boom-Familiesschool-nieuws (1)
expeditie 1 expeditie 1