Juf Marijke gaat ons verlaten

Juf Marijke gaat ons verlaten, ze gaat een nieuwe uitdaging aan op de Pater Jan Smit school. We vinden het erg jammer dat juf Marijke gaat, we zullen haar passie en bevlogenheid missen. Juf Marijke heeft afgelopen jaren een waardevolle bijdrage aan ons onderwijs geleverd en daar zijn we haar heel dankbaar voor. We gunnen haar natuurlijk heel veel plezier op haar nieuwe werkplek en omdat we Blosse-collega’s blijven, zijn we gelukkig nog met elkaar verbonden. Vrijdag 16 februari is de laatste werkdag van juf Marijke, dan viert ze een afscheidsfeestje met de klas en kun je natuurlijk even bij haar langs lopen om gedag te zeggen.

Berichtje van juf Marijke:

“Ik heb een hele mooie en waardevolle tijd gehad hier op de Familieschool. De school voelt als één grote familie, leerkrachten en kinderen samen. Ik was hier na het afronden van mijn opleiding gestart in groep 3 en heb in deze afgelopen jaren veel geleerd. Alles wat ik hier heb geleerd neem ik mee, maar mijn fantastische tijd hier zal ik nooit meer vergeten, bedankt allemaal voor deze mooie jaren!”

Even voorstellen... juf Angela

Gelukkig is het ons gelukt om vervanging voor juf Marijke te vinden en komt juf Angela bij ons werken. Hieronder stelt juf Angela zich voor. We heten juf Angela van harte welkom!

”Mijn naam is Angela Bos, ik ben 38 jaar en ik woon met mijn man en drie kinderen in Alkmaar.

Na de voorjaarsvakantie kom ik op donderdag en vrijdag lesgeven in groep 3. Op maandag ben ik ook op school te vinden; dan geef ik ondersteuning en les aan verschillende groepen. Ik start de week voor de voorjaarvakantie om alvast goed te worden ingewerkt.

Ik werk al langere tijd in het basisonderwijs, maar had het afgelopen jaar even een uitstapje gemaakt naar het MBO. Heel leerzaam, zowel professioneel als persoonlijk en ik kwam er al snel achter dat mijn hart toch echt bij de kinderen van de basisschool ligt. Ik heb er dan ook erg veel zin in om aan de slag te gaan bij de Familieschool!

In mijn vrije tijd doe ik graag aan yoga en drakenbootvaren. Ook vind ik het heerlijk om lang in de keuken te staan om te bakken of iets lekkers te koken. Mocht je vragen hebben, zoek me gerust op; ik ben altijd wel in voor een praatje.”

Kwaliteitsonderzoek Blosse

In 2023 heeft de Inspectie van het Onderwijs bestuurstoezicht gehouden bij Blosse in een kwaliteitsonderzoek. Eén van de onderdelen is op onvoldoende gewaardeerd en daarmee is het eindoordeel ook onvoldoende. Dit betekent een verbeteropdracht waar Blosse mee aan de slag gaat. Deze onvoldoende gaat niet specifiek over onze school, maar wij kunnen er zeker ons voordeel mee doen, door er lessen uit te halen. Op onze website staat een uitgebreide toelichting op het inspectiebezoek en ook een leuke podcast om te luisteren.

Typecursus

Eind februari start een typecursus na schooltijd in ons gebouw. Er zijn nog enkele plekken vrij, in de bijlage vind je meer informatie.

Kledingbak

Voor ons schoolplein heeft enkele maanden een kledingbak gestaan. De bak is meerdere keren geleegd, dat betekent dat er veel kleding geschonken is aan het goede doel. Hartelijk bedankt hiervoor!

Boom-Familiesschool-nieuws Boom-Familiesschool-nieuws
voorstellen juf Angela foto voorstellen juf Angela foto